1 Nisan 2012 Pazar

PİRİNÇLİ MANTI


Evdeki kalmış pilavı değerlendirmenin bir yolu da bu. Diğer bir yolu Kadınbudu köfte.Kadınbudu tarifini vermiştim,arşivden bulabilirsiniz.Aslında bu başlı başına bir düğün yemeği.Kayınvalidem İzmir'in Çeşme ilçesinde.Doğma büyüme oralı ve düğünlerde önceden yapılıp kefelere basılan misafirlere ikram edilen çok pratik bir mantı çeşidi.Ben de bu lezzetli yemekle evlendikten sonra tanıştım annem geldikçe de yapar hale geldik.Annem bunu bulgur ile yapılabileceğini de söylüyor ben denemedim bir de hatırlatmakta fayda var bu mantı sıcakken değil soğuk yeniyor,gerçekten değişik bir lezzet.Dolapta durdukça lezzetleniyor.
tarifi:
  • 1kg. un
  • su
  • tuz
  • kalmış pilavınız
  • yoğurt ve sarımsak
  • 2 yemek kaşığı salça
ölçüleri içinize göre ayarlayın.
yapılışı:
Hamuru yoğurup(ele yapışmayacak) kıvamda olduktan sonra hamuru 4 eşit bezeye ayırıp her bir parça bezemizi oklava yardımı ile açıyoruz. Aynı mantı hamuru açar gibi yeterli büyüklüğe gelince iri, büyük  kareler kesiyoruz

 ve içine pilavdan bir tatlı kaşığı koyarak mantımızı dört köşesini karşılıklı ortada birleştirip bastırıyoruz.İşlem bu kadar kolay.
daha sonra bütün hamuru tamamladıktan sonra tavamıza sıvıyağımızı kızdırdıktan sonra mantılarımızı kızartıyoruz.Biraz soğuduktan sonra üzerine sarmısaklı yoğurdumuzu ekleyip iyice soğumasını bekliyoruz.Üzerine salça sosu yapıp servis edin. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder